Na stránkách jsou používány soubory cookies. Pokračováním v procházení webu souhlasíte s jejich používáním.

Turbo Octavia

Škoda Octavia se od svého uvedení na český trh stále drží mezi předními prodávanými automobily. Její oblíbenost trvá u obou generací, které jezdí po našich silnicích. První model Škody Octavie byl představen v roce 1996. O dva roky později se objevil motor s označením 1,8i Turbo s výkonem 110 kW. Turbodmychadlo v modelu Škoda Octavia funguje na stejném principu jako turbodmychadla u ostatních automobilek. Turbodmychadlo u modelu Škoda Octavia se skládá ze tří hlavních částí. První je dmychadlová neboli také sací část, která slouží k nasávání čerstvého vzduchu, jeho stlačení a dodávce do spalovacího prostoru. Druhá část je ložisková. Ta zajišťuje chlazení a mazání rotačních ložisek. Poslední částí je turbínová nebo také nazývaná vyfuková, která zajišťuje samotný pohon turbodmychadla. Turbodmychadlo pracuje u Škody Octavie z důvodu dopravení více vzduchu do spalovacího prostoru a tím tak zvýší dodávku paliva během jednoho pracovního cyklu motoru.

V roce 2000 se na trh dostala sportovní varianta Škody Octavie RS s motorem 1,8 20V Turbo vyladěným na 132 kW a zaznamenala velký úspěch. Dodnes je tento model s turbem vyhledávaným a oblíbeným vozem u fanoušků značky Škoda. Po uvedení typu RS vývoj turbodmychadel u vozů Škoda a především pak u modelu Octavia neustal a byl představen motor 1,9 TDI s VGT turbodmychadlem. VGT turbo je turbodmychadlo s variabilním natáčením lopatek. Instalováním turbodmychadla do Octavie se docílilo zvýšení výkonu a snížení emisí a spotřeby. Snižování emisí je v 21. století na programu dne nejen u automobilky Škoda. Nejnovější modely s turbodmychadly jsou označovány zkratkou TSI. Automobilka Škoda vyráběla za celou historii modely Octavie s turbem pod označením 1.8T s výkonem 110kW, 1.8T s výkonem 132kW, 1.9 TDi s výkonem 66kW, 1.9 TDi s výkonem 81kW, 1.9 TDi PD s výkonem 96kW a verzi 4x4 pod označením 1.9 TDi PD a o výkonu 74kW.